pondělí 9. ledna 2023

Ze starých triček.....

 Co se starým tričkem? Přece ho nevyhodím. Nejdříve jsem je používala jako hadru na zem, ale poté mě napadlo vyzkoušet to, co jsem několikrát viděla na Pinterestu. Pěkně tričko rozstříhat a vzniklou "niť" použít na háčkování. A protože rákosové rohože od Vietnamců už nám dosluhují a nové nemůžu nikde sehnat, tak jsem se dala do toho.


Jak na to?
Na Pinterestu najdete spoustu návodů, jednak popsaných, ale i jako video.
 Jde o to, že bezešvé tričko nastříháte na proužky, ale nedostřihnete až do konce.


 A poté nastříhané proužky dostřihne ne naproti sobě, ale ob jeden proužek.


Proužky trochu povytáhnete a ony se vám krásně zkroutí. A namotáte do klubíčka.


Velkým háčkem, já použila 10 mm, krátkými sloupky háčkujete velikost podle potřeby.


Podle střídání barev je vidět, kolik starých triček jsem zužitkovala. Některá byla se švy, ale myslím si, že malé viditelné uzlíky nebudou na závadu.


21 komentářů:

  1. Janko, super nápad. Napadlo mně, že by se dalo háčkovat i z prostěradla. Mám jedno tenké bavlněné, místy už poškozené, tak by mohlo posloužit. Je krásně tmavě žluté, asi to vyzkouším. Jen to stříhání bude trochu složitější. Měj se, pá 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prostěradla jsou dobrý nápad a materiálu je víc. Z okrového jsem vyráběla okrasné dýně.

      Vymazat
    2. A z prostěradla budeš mít "niť" pěkně dlouhou. Vyzkoušej a dej vědět, jak se povedlo!

      Vymazat
  2. Ahoj Jani, prima recyklace. Taky jsem to dříve dělávala, háčkovala ze všeho možného, teď už mě z toho hodně bolí ruce. Měj se hezky, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No je fakt, že tím velkým háčkem se háčkuje docela špatně. Bolí od toho ruce. Ale jedna rohožka se dá zvládnout.

      Vymazat
  3. Taky jsem o tom jeden čas uvažovala, nakonec je zužitkuje manžel na hadry na kopírky.

    OdpovědětVymazat
  4. Trička dostanou ještě šanci a to je správný!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já si můžu alespoň koupit pěkně trička nová!!!

      Vymazat
  5. Dobrý nápad,aspoň se vše zrecykluje,hezké dny....

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý nápad, ale na mé lenivější ručičky to bohužel není.😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To si jen myslíš. Určitě bys to dala. Jsou to jen krátké sloupky a stále dokola.

      Vymazat
  7. Super! my sme kedysi pradávno háčkovali koberčeky z pančucháčov, bola to zábava a výsledok celkom s praktickým využitím. Dnes už pančuchy ani nenosím, mám na sebe stále nohavice, takže koberčeky sa neháčkujú :-)
    Páááá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, to mě ani nenapadlo, že můžu použít staré punčocháče, Tak pro příště.

      Vymazat
  8. Prima nápad, hned předám kreativní dceři. Dík, Pavel

    OdpovědětVymazat

Zahradnictví v obýváku

 Tedy ne přímo v obýváku, který denně obýváme, ale v podkroví našeho pididomečku. Máme tam jednu velkou místnost, která slouží na posezení p...