úterý 3. ledna 2023

Tři nebo čtyři???

 Jsem holka z města. Celé dětství a mládí jsem prožila v činžáku, který byl u rušné silnice. Navíc náš byteček byl opravdu malý a v kuchyni dokonce bez okna. Takže, abychom měli doma nějaké zvířátko, nepřicházelo v úvahu. Naštěstí jsem měla babičku na vesnici, která měla velký dvůr a spoustu zvířátek. Kozu, králíky, slepice, holuby a nějakou dobu i prasátko. U ní jsem trávívala své dětské prázdniny.

Ale proč to všechno píši. Potřebuji vaši radu.

V některých věcech jsem docela konzervativní. Příkladem je vyrábění, psaní a posílání přáníček.Tak to bylo i letos k novému roku. Do obálky jsem k novoročence přibalila i symbol štěstí. Nebyl to ale čtyřlístek, ani kominíček, podkova, ale zaječí tlapička.


A nyní nastal problém. Já neznalkyně živočišné říše jsem byla na rozpacích. Kolik vlastně "prstíků" má zajíček? Jak je to u kočky, to vím. To si můžu každý den několikrát ověřit.


A i když jsem pátrala a pátrala, stále jsem z toho nebyla moudrá.
 Návody na háčkování byly v obou provedeních.


A tak bych chtěla vědět, kde je pravda a co je správně.
A vy mně určitě pomůžete......


19 komentářů:

  1. Milá Janko, je mi potěšením tě opět vidět na tvém blogu. Díky, že jsi přišel pozdravit. Především vám a lidem, které máte rádi, přeji klidný a úspěšný nový rok.
    Upřímně nevím, kolik prstů má zajíc, ale když jsem viděla vaše háčkované výtvory, okamžitě mě napadla tlapka a... jak jsou roztomilé!
    Velké objetí Ciao Susanna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. MSusanna, moc děkuji za slova, která mě moc potěšila.

      Vymazat
  2. Ty já si myslím že stejně čtyři jako pes i kočka. když si vzpomenu na zaječí pacičky pro štěstí, tak měl čtyři drápky.....

    OdpovědětVymazat
  3. Janko, jestli jsem to dobře pochopila, tak čtyři. Informace je z časopisu o myslivosti. Měj se hezky, pá 😀

    OdpovědětVymazat
  4. To je dobrá otázka, háčkované tlapky vypadají dobře tak i tak :-))).
    Ať přinesou stěstí!

    OdpovědětVymazat
  5. Tak o tom jsem nikdy nepřemýšlela, musela bych to někde na netu vyhledat. Ale jak vidím, tak už radu máš.
    Je to hezký nápad !
    Měj pěkné dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu vycházet z toho, že správně jsou čtyři.

      Vymazat
  6. Alguna vez tuve conejos, pero nunca me fije en sus patas. Tus trabajos se ven muy bonitos. Besos.

    OdpovědětVymazat
  7. Janko, podle mého muže má vpředu čtyři a vzadu pátý prst.Ale pacička pro štěstí může mít kolik chce, tam jde o to kouzlo a štěstí! To je můj názor! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  8. Jani, našla jsem na internetu, že na zadní stopě zajíce jsou 4 drápky a na přední dokonce 5

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, moc děkuji za info. Já zůstanu už u těch čtyřech.

      Vymazat
  9. ten anonym, to jsem já Hela M.

    OdpovědětVymazat
  10. Nedovedu si vůbec představit,jak to vlastně je.
    přeji klidný den ☺

    OdpovědětVymazat

Bílá

 Stále ještě v naší zahradě, co se týká kytiček, převládá bílá.  Převládají bílé sasanky a také si rostou, kde chtějí. Zato snědek jsem jedn...