sobota 30. července 2022

Čas levandule

 Levandule krásně kvete, voní, je plná včelek a čmeláčků. Je to nádhera. Mám čtyři keře levandule a každá je jiný druh. Jedna je ostře modrá, druhá má modré, ale úzké květenství a jedna kvete dalo by se říci skoro bíle. Vždycky je mi líto ji ostříhat. A navíc mám problém v tom, kdy je ten správný čas, abych mohla upléct paličky. Aby se mi stébla nelámala. A také nechci vzít včelkám a čmelákům dobrůtku.


A tak jsem začala .
 Byly to dárečky pro mé kamarádky, které nemají zahrádku a levanduli mají moc rády.


Není to dokonalé. Stále se učím.


Chtěla bych vymyslet i něco jiného, než jen stále paličky, ale chybí inspirace. Panenky jsem už dělala, pytlíčky a polštářky také, tak snad věnec, nebo něco jiného. Ale jaksi není čas. Stále zpracovávám úrodu - meruňky, okurky rybíz......


Tak alespoň inovace v podobě těchto "vařeček".

 Tak je nazvaly moje kamarádky.



14 komentářů:

  1. Já jsem měla své tři keříky, ovšem teď během dvou let mi přibylo sedm dalších od dcery. Zrovna ve středu jsem dosazovala poslední dva keře, jsem zvědavá jestli přežijí. Je to bílý a fialový lavandin, dcera je měla nádherné ohromné. Jenže předělávala záhony a do koncepce se jí nehodily. Tak zkracovala je odborně zahradnice, tak snad se příští rok dočkám květů. Nebo aspoň toho, že nezajdou ....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, u tebe se jim bude určitě dařit. Ty jsi skvělá zahradnice a milovnice kytiček.

      Vymazat
  2. To je opravdu voňavá nádhera...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už tu vůni ani nevnímám, ale když někdo k nám přijde, tak říká, že to u nás voní levandulí.

      Vymazat
  3. Moc hezké dárečky. Taky využívám levadnuli k malému dárku. Většinou je to voňavé srdéčko nebo pytlíček.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Mám šité i háčkované pytlíčky, šité panenky a stále dumám o nějaké inovaci.

      Vymazat
  4. Mám taky levanduli. Paličky dělám, zaujaly mě ty vařečky, moc se mi líbí.

    OdpovědětVymazat
  5. Jani zdravím! Máš to všechno moc krásné. Já nic nedělám, jen zavařuju a uklízím po malování. Levanduli jsem ostříhala, nechala uschnout - pak ji "setřepu" , snad se mi povede něco vymyslet co s ní. Ty Tvoje panenky se u mne ujaly, několik jsem jich už vloni rozdala. Meruňky u nás letos vůbec nebyly a čekám ještě zavařování papriky. Tu si každým rokem kupuju už rozpůlenou a vyčištěnou, krájím na plátečky do nálevu - pak na chlebíčky, nebo jako příloha. Pořád něco. Měj se!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuš, vidím, že máš stále činností více než dost. My to asi ani jinak neumíme, žeeee????

      Vymazat
  6. Se ven preciosos, muy bonitos regalos para tus amigas. Besos.

    OdpovědětVymazat
  7. Odpovědi
    1. Přemýšlela jsem o inovaci a tak vznikly tyto věcičky.

      Vymazat

Zahradnictví v obýváku

 Tedy ne přímo v obýváku, který denně obýváme, ale v podkroví našeho pididomečku. Máme tam jednu velkou místnost, která slouží na posezení p...