pátek 6. května 2022

Z májové zahrádky

 Současné teplé a slunečné počasí způsobilo, že mě naše zahrádka zcela pohltila. Na nic jiného mi nezbývá čas. Bylo třeba ještě vysadit skleník, zasadit cibulky lilií, které jsem si dovezla z Flóry z Olomouce, něco popřesazovat, nachystat sazeničky muškátů do truhlíků a začít bojovat s plevelem. Ale stejně toto období je na zahrádce nejpěknější. 

Kromě klasických jarních kytek, jako jsou tulipány, hyacinty, narcisky a modřence, mně dělají radost i pro mě malé raritky. Modré modřence jsou docela invazivní kytičky, ale kde se vzal na zahrádce modřenec bílý, to opravdu nevím.




Stejně tak to mám i s ladoňkami.
 Rostou a kvetou nejen v záhonku, ale je jich plný i trávník.
Ale bílých je poskrovnu.


Mám moc ráda řebčíky, ty klasické, vysoké, královské. Ať už oranžové či do žluta. Sice jejich cibulky moc nevoní hryzcům, ale zatím je u nás nechávají na pokoji. Jednou jsem se nechala zlákat a koupila jsem si cibulky řebčíku jiného a vyrostla mi malinkatá, sotva deseti centimetrová rostlinka. Byla jsem docela zklamaná.


Docela se mi rozmnožily petrklíče zoubkované, které vypadají také moc pěkně.


A na skalce září tulipa tarda.


A s ním ještě jedna kytička, jejíž jménem si nejsem jista. Moc jsem chtěla kandík, ale to on asi není. Jen květy té kytičky jsou mu moc podobné. Třeba mi rostlinku určíte.


Přeji pěkné májové dny!!!!!!












16 komentářů:

  1. Janko,máš .Kč hezkou zahrádku plnou kyticek,ovšem jméno té tvé neznámé neznám ani já. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu. Nyní je opravdu zahrádka nejpěknější.

      Vymazat
  2. krásně rozkvetlá zahrádka,radost pohledět...

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, zahrádka je moc pěkně rozkvetlá, taková potěší oko i dušičku 😍

    OdpovědětVymazat
  4. Řekla bych, že to kandík je, je stejný jako můj a jako kandík byl kupovaný. Ještě jsou bílé a růžové.

    OdpovědětVymazat
  5. Řepčík královský mi také kvete, je to radost sedět na terase a kochat se tou krásou. Modřence máš krásné a pěkný je i petrklíč zoubkovaný, já mu říkám kulatý petrklíč. Přeji hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  6. Tus flores se ven preciosas, me encantan. Besos.

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkně vám to kvete. Už jsem myslela, že Tě budu muset zavolat. Moje cibule Ismenů nevypadají moc dobře. Karel je dal do jiného sklepa než je dáváme a zdá se,že trochu chytly plíseň. Myslela jsem , že se s nima budu muset rozloučit, ale už jsem je očistila, zasadila a snad vyrostou.

    OdpovědětVymazat
  8. Janko na playnetu jsem našla,že je to ,,tulipa sylvestris čili česky tulipán planý,ale je to krásný. Možná to najde někdo pod jiným názvem..5epčíky už nemám nebo zatím nevyšly,ale asi si spíše nějaká potvůrka na nich pochutnala...přeji ti hezkou neděli.Miluš

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherně ti všechno kvete.Já mám připravené(zatím vynikající)muškáty v truhlících. Ale bojím se o ně,tak je dávám na parapet balkonu do zmrzlíků.Na noc je pracně sklízím.
    Přeji nádherné dny na zahrádce ☺ ☺ ☺

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné fotky a nádherné rozkvetlé kytičky. Člověku je při tom pohledu hned veseleji:-). Ať Vám zahrádka krásně kvete i nadále!

    OdpovědětVymazat
  11. Krásně to kvete a obdivuji, že znáš jména kytiček.

    OdpovědětVymazat
  12. Tak trochu ti tvou rozkvetlou zahrádku závidím. Je moc hezká.

    OdpovědětVymazat

Už to roste

 Máme už takový letitý zvyk, sázet přísady salátků a kedlubnů do foliovníku začátkem dubna. To proto, abychom na prvního máje se mohli radov...