úterý 24. května 2022

Překvápko v zahrádce

 Už je to pár let, co jsem dostala od své blogové kamarádky Milušky, v rámci nějaké kytičkové výměny, mimo jiné i jednu zajímavou hlízu. Jen tak jsem ji zasadila na místo k plotu pod ořešák a ostružiny, protože vhodnější místo jsem tehdy neměla. Každý rok na jaře vyrašily listy podobné tak trochu difenbachii a po nějaké době se samy od sebe ztratily. Až letos mě čekalo překvapení.

Jeden list byl jakoby zkroucený, na omak tvrdý, a mně bylo jasné, že to asi list nebude. O tom jsem se přesvědčila hned druhý den. Stal se z něho zajímavý květ a brzy k němu přibyl ještě jeden.


Samozřejmě dávno jsem zapomněla jméno této zajímavé rostliny, a tak mi pomohl PC a myslím, že jsem našla to správné jméno - ÁRÓN.

Dočetla jsem se, že tato rostlina je považována za magickou a čarodějnou, která ochraňuje naše obydlí před duchy. Je jí přisuzována také vlastnost kouzelná k udržení a získání lásky. Ale ouha!!! Celá rostlina je silně toxická a jedovatá pro člověka i zvířata. Takže můj původní úmysl přesadit ji někam do stinné a viditelné části skalky padl. Naše kočičky jsou totiž strašně zvědavé.
Árónů je několik druhů.
Třeba tuto rostlinu máte také na vaší zahrádce. Ta moje má následovně zbarvené listy.


A z květů se stanou za nějaký čas takovéto ozdoby v podobě červeně zbarvených kuliček.


Tak jsem zvědavá!!!!


14 komentářů:

  1. Jani, to je hodně zajímavá rostlina a po odkvětu je ještě hezčí. Měj se hezky, pá 🙂

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, také si myslím, že je to áron. Na Hukvaldech toho roste divoce spousta, všechno tomu odpovídá, tvar květu, tvar listu i plody, jenom barva je jiná. Ta tvoje květinka je nějaká vyšlechtěná, divoký áron je více zelený a ten tvůj je spíš "do bíla".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi je šlechtěná. Těch druhů árónů je více.

      Vymazat
  3. Aron vidím poprvé, nebezpečí pro zvířátka a lidí. Tak nevím zda bych jej v zahrádce nechala. Krásně kvete,to je pravda.

    OdpovědětVymazat
  4. S áronem tvrdě bojuju, vyhazuju ho každý rok dobrou půlku, ale on zas doroste. Mám tedy trochu jiný, ne s tak velkými listy, ale je to pěknej plevelnej hajzlík!

    OdpovědětVymazat
  5. Je to zajímavá rostlina. Máš to na zahrádce moc hezké. Měj se. ☺

    OdpovědětVymazat
  6. Jani, áron se mi líbí, hlavně s červenými kuličkami. Ale nic jefivatého na zahradě mít nemůžu, jezdí sem malé děti a psi taky. Opatruj se, Lenka.
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Ten áron je nádherný,škoda že je jedovatý,díky za pokoukání...

    OdpovědětVymazat

Zahradnictví v obýváku

 Tedy ne přímo v obýváku, který denně obýváme, ale v podkroví našeho pididomečku. Máme tam jednu velkou místnost, která slouží na posezení p...