pondělí 14. února 2022

Svatý Valentýn

 V naší malé obci - městečku -  byste mimo jiné, našli i sochu svatého Valentýna. 

Stojí v těsné blízkosti barokního kostela sv. Jakuba Staršího.


Snažila jsem se o této památce dovědět něco více, ale byla jsem neúspěšná.
Na stránkách obce v oddíle historie je popsáno vše důležité - kostel, radnice, znak města, domek ve kterém pobýval Petr Bezruč, socha Jana Nepomuckého a další památky, ale o této soše ani zmínka. Škoda.


Ani nápis na soše se mi nepodařilo spolehlivě přeložit.

I když tento svátek u nás neslavíme, tak malou radost v podobě dobrého papánka či nějaké pozornosti a pěkných slov si můžeme vyjádřit. Máme se přece rádi, neeee???


A co vy a sv,. Valentýn?????

20 komentářů:

  1. Překlad zní sv. Valentýn, biskup a mučedník, pokud dobře vidím. Někde při zemi či vzadu na podstavci bych hledala iniciály zhotovitele... Tak třeba při příští vycházce...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéééé, mockrát děkuji za vysvětlení. Půjdu to okouknout, zda-li je tam ještě něco napsáno.

      Vymazat
  2. Sochu sv. Valentýna jsem ještě neviděla.
    Ani my tento svátek neslavíme.

    OdpovědětVymazat
  3. Taky neslavime. Teda já pokaždé koupím nějakou maličkost..
    čokoládu nebo pivo, ale odezva žádná....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reny, u nás je to podobné. Ani narážky nepomůžou. Prostě den, jako každý jiný.

      Vymazat
  4. Nic. Tenhle svátek mě nebere. Sice mi kamarád vždycky popřeje, ale já se nijak neangažuju...

    OdpovědětVymazat
  5. Stačí si ten den hezky užít :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako všechny ostatní dny. Úsměv, radost, nenadávat a radovat se ze života.

      Vymazat
  6. Valentýn jde tak nějak jen tak kolem nás :-)
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Krásný kostelík ... a neberu novodobé komerční zvyky, to mám větší radost z prvních sněženek či fialek, nežli pompéznost "na povel". Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na tom asi stejně. U nás nikdy nejde o oslavu, ale spíše o setkání.

      Vymazat
  8. Jani, my ho slavíme, neslavíme. Předáme si pár drobností a máme radost, že se máme.
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak je to správně. Potěšit se a udělat si radost.

      Vymazat
  9. Jani, jé sochu Valentýna jsem nikdy neviděla. U nás taky žádné oslavy, ale květiny dostávám hodně i bez svátků a narozenin, a sama si je taky občas kupuju. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Tak já, i když mám květiny moc ráda, tak je zase tak často nedostávám. Ale jarní pozdravy v květináčku si také pro radost a potěchu kupuji sama.

    OdpovědětVymazat

Retro vzpomínky

 Také se vám stává, že  někdy večer nemůžete usnout? Nepomáhá ani metoda dýchání /4-7-8/, žádné uklidňující čajíčky, dokonale vyvětraná míst...