neděle 2. ledna 2022

Hakisáky

 Hned druhý den po vánoční  nadílce mi přišla na mobil následující zpráva: "Čau babi, můžeš nám uplést hakisák?" Co bych neudělala pro své vnoučky, zvlášť, když jde o ruční práce. Co je to hakisák, jsem zjistila na netu, i když takovou nejasnou představu jsem měla.

Hacky Sack je malý "háčkovaný" míček, který je určen na odreagování a relaxační protažení dolních končetin. Dá se s ním kopat a všelijak žonglovat. Naši "hokejisté" ho používají místo tvrdého puku, když hrají "hokej" na dřevěné podlaze v obyváku.


Zbytků všelijakých přízí mám dosti, takže se šlo na věc.
 Stačí umět krátké sloupky, pevná oka, přidávat a ujímat oka. Což si myslím, že umí každý.

Nejlépe se mi pracovalo s přízí Camila. A to jsou první výtvory. Samozřejmě, že nezůstalo jen u nich. Požadavky se rozrostly dále. "Babi, ještě celý černý, fialový, potom červenočerný, zlatostříbrný....!"

A tak jsem měla o silvestrovském večeru o zábavu postaráno.


Ještěže jsem měla doma dostatečné zásoby už prošlé rýže a fazolek, 
které se dají do silonové punčochy a slouží jako náplň míčku.


Myslím, že to ještě není konečný počet zhotovení...
.
A to jsem měla obavy, že nebudu mít co na práci,
 protože mně chybí po vánočním tvoření inspirace.


12 komentářů:

  1. :-))) Díky za poučení, co je hakisák, nebudu za neznalce... Je správné, že babi ihned zareaguje na poptávku, tak to má být.Jsou pěkné a ty další v dalších barevných variantách budou určitě brzy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Zakázka" mi přišla docela vhod. Mám takové období, že nevím, do čeho se dát. Zkrátka povánoční útlum.

      Vymazat
  2. Jani, zdravím. Hakisáky měli moji kluci taky, ty Tvoje jsou prima. Ještě že mají vnoučata šikovnou babičku... Přeju hezký nový rok. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to nenáročné a rychlé tvoření, kdy výsledek je brzy vidět. A to mám ráda.

      Vymazat
  3. To jsou pěkný Hakisáky.To slovo neznám,vnoučata jsou už velká.Příze Camilla se mi na háčkování velmi osvědčila.Pokud háčkuji a to v poslední době pořád,tak jedině z ní.Mám z ní dečky,prostírání a včera jsem doháčkovala šálu k čepici.
    Jani,měj hezký začátek týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já spíše používám Sněhurku na mé drobné háčkování, ale Camilla je také moc fajn.

      Vymazat
  4. Jani, vnoučata nemám, tak i slovo hakisák bylo pro mne záhadou. Teď už budu vědět. Jsi šikovná, tak to pro tebe není nic složitého. Kluci budou mít určitě radost. Měj se hezky 😃

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však už mě "urgovali" jestli jsem v pracech pokročila....

      Vymazat
  5. Jani, uháčkovala jsi jim pěkné hakisáky. Kluci mají moc šikovnou babičku.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat

Bílá

 Stále ještě v naší zahradě, co se týká kytiček, převládá bílá.  Převládají bílé sasanky a také si rostou, kde chtějí. Zato snědek jsem jedn...