pátek 18. září 2020

Ve světě roušek

 Ano. Opět. Pokračuji.

Vystřídala jsem všemožné druhy střihů a různé dekory láteček, co mám na tvoření. Šiji nejen pro sebe a manžela, protože ty jednorázové, co jsme dostali, by stačily sotva na jeden den. Jsou sice jemňoučké, na rozdíl od těch plátěných, ale po prvním použití se mi už vytrhla gumka.

Hodně lidí nosí roušky tohoto střihu, ale mně nějak nesedí.

Následující střih je tomu předchozímu velmi podobný. Navíc má nahoře na nose tunýlek pro vložení výztuhy /drátku/, aby plně přilehla rouška na nos. Ale to už jsem dýchat vůbec nemohla.

Další variantou je střih se dvěma záševky nahoře i dole. 

Ten se mi také neosvědčil. Asi jsem moc náročná.

 Po vyzkoušení těchto variant jsem se vrátila k té původní, která je jednoduchá i na šití. Potřebujete čtverec 20 krát 20 centimetrů a na něm ze dvou stran uděláte záhyby. Po bocích přidáte tunýlek do kterého navlečete šňůrky na zavazování, a nebo gumku za uši, což mně lépe vyhovuje. Zkoušela jsem nejdříve bílou variantu, ale ta je příliš nemocniční, a tak následující roušky už jsou pěkně barevné. Jen ještě navléci gumičky.



A to nejsou zdaleka všechny.

 

A protože jsme "kočičí famílie" nesmí chybět ani kočičí roušky.


A viděli jste už ty "belgické"??? 

Ty jsou fakt parádní.




24 komentářů:

  1. Doma mám roušky jednorázové, pár látkových a teď jsme si s manželem koupili respirátor. Momentálně jsme na chatě, kde je nepotřebujeme, jen občas, když vyrazíme nakoupit. V neděli jedem do Prahy, a to už bude horší. Mám brýle a ty se mi neustále zamlžují i když zkouším kdeco ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já naštěstí používám roušky jen při nakupování v obchodě a při cestě MHD. To je jen krátká doba a dá se to vydržet. Horší to budou mít nyní vnoučci školou povinní, a hlavně pro ty jsem to šila.

      Vymazat
  2. Teď nosím nejvíc ty jednorázové a od jara máme látkové. Vyvaří se, vyžehlí a jsou připravené k použití. Další šít nehodlám, doufám, že nám vydrží. Také se mi zamlžují brýle, je to nepříjemné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já naštěstí ven brýle nemusím nosit, takže to docela jde.

      Vymazat
  3. Stejně jako Růženka,používám zatím jednorázové.Mám několik,které jsem ušila.Uvidím,jestli budu muset šít další. Taky mám problém s brýlemi.S repirátorem mi tolik nesjížděly.
    Přeji krásný víkend ☺

    OdpovědětVymazat
  4. Belgické? Ty neznám, sem s nimi :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reny, ty jsou myslím zatím pro nás nedosažitelné. Přišlo mi to jako video a to já neumím uložit. Tak ti to přeposílám na mejlík. Ty už budeš vědět, jak na to.

      Vymazat
  5. Mě vyhovuje hned ten první střih, manželovi ten co tobě. Stejně je to s těma rouškama na prd....
    Jo a z látky na ty poslední mi synova slečna dala polštářek.

    OdpovědětVymazat
  6. U vás kočičí polštářek???

    OdpovědětVymazat
  7. Jani, také jsem dnes šila roušky. Dcera učí a tak jich bude ve škole dost potřebovat, protože v jedné celý den nevydrží. Tak jsem raději zase vytáhla stroj a budu šít... Taky se mi líbi nejlépe ty prvotní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás je to podobné. Budou je potřebovat do školy vnoučci.

      Vymazat
  8. Interesantes las mascarillas. Gracias por tu comentario. Saludos.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se vám líbí. U nás je to nyní nutnost.

      Vymazat
  9. Roušky jsem šila a asi bude druhá várka. S přítelem to máme naopak, jak píšeš. Ty skládané nám nevyhovují, nejlepší jsou ty na 3. fotce, těch jsem našila několik. Hlavně, aby to sedělo. Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně, ať se ta nemoc už dá na ústup. Ničí nám společenské vztahy, život, kontakty, dává nám neklid a nejistotu do budoucna.

      Vymazat
  10. Já mám jednu, která mně nejvíc vyhovuje. Je bez veškerých záševků, je až pod bradu a chrání mě dokonale. No já si myslím, že dokonale, ale doufejme, že tato histerie brzy přejde a budeme zase chodit "nahoře bez".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, kéž bys měla pravdu. Ale zatím to na to nevypadá.

      Vymazat
  11. Janko, ty kočičkové jsou krásné, mám podobnou :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme doma "kočičáci", tak musíme držet "basu"!!!!

      Vymazat
  12. A toto je rouška, která mně vyhovuje jak šitím, tak nošením.
    https://www.youtube.com/watch?v=DvO7RgWifFM&t=69s&ab_channel=BohdanaGoli%C3%A1%C5%A1ov%C3%A1

    OdpovědětVymazat
  13. Jituš, nějak se na tu adresu nemůžu dostat. Asi dělám něco špatně.

    OdpovědětVymazat
  14. Hello, Janka! One of my cat is named Jana too! Your blog is GREAT! Thank you for your comments!
    My name is Irina. I live in Russia. I raise 4 cats: Jana, Thomas, Lesha and Snezhok.

    OdpovědětVymazat
  15. Moc děkuji za pochvalná slova. Moc fandím tvým kočičkám.

    OdpovědětVymazat

Co mě zaujalo

Většinou jdu docela rázným tempem a zamyšlena na autobus, abych přišla včas. Stejně tak i do obchodu na každodenní nákup. Trasa je stále ste...