čtvrtek 2. srpna 2018

Úplně jsem jim propadla

Věděla jsem, že existují, ale nikdy jsem je nepěstovala.
Asi před dvěma roky jsem na místo, kde vždy zářily ostře červené šalvěje, zasadila sazeničky gazánií.
Na trhu v našem městě je jejich přísad vždycky poměrně hodně. A potom jsem se nestačila divit, jaká krásná květenství mají. Nejčastěji kvetou žlutě a oranžově, ale najdou se i květy hnědé, červené, bílé a dokonce růžové. Mohou být i dvoubarevné či vícebarevné verze.


Klasická žlutá s oranžovou


Výraznější oranžová a červená


Bílá s oranžovou


Když dokvétají jejich listy se zužují.
Odkvetlé květy se musí pravidelně odstraňovat, a tak dosáhnete toho, že neustále nakvétají nová poupata.



Mohou být i se stříbřitými listy



Květy gazánií jsou citlivé na sluneční svit.
Otevírají se poměrně pozdě, kolem desáté hodiny dopoledne, a zavírají v pět večer.
Pokud je zataženo, květ se plně neotevře.

No, nejsou krásné???
Kterou variantu byste si vybrali vy???

Žádné komentáře:

Okomentovat

Co mě zaujalo

Většinou jdu docela rázným tempem a zamyšlena na autobus, abych přišla včas. Stejně tak i do obchodu na každodenní nákup. Trasa je stále ste...