sobota 6. ledna 2024

Duhový most

 Znáte tento pojem??? 

Samozřejmě, že majitelé domácích mazlíčků zcela určitě. Nechci nikoho poučovat, ale tato pověst rozšířená v severní Evropě a anglosaských zemích má dlouhou historii. Těžko se navždy loučíte s milovaným zvířátkem, které vám bylo parťákem a členem rodiny, a možná i proto vznikla tato pověst o Duhovém mostu. Alespoň pro útěchu. Tak tedy.....


Na nebesích je místo, kterému se říká Duhový most. Když umře zvíře, zvláště takové, které bylo někomu blízké, odchází k Duhovému mostu. Pro naše milé kamarády tam jsou louky a kopce, kde mohou běhat a společně si hrát. Je tam spousta jídla, vody, slunečního svitu a naši přátelé jsou v teple a pohodlí. Všechna nemocná a stará zvířata jsou opět zdravá a při síle, kdo byl zraněn nebo zmrzačený, je nyní opět silný a zdravý, tak jak si ho v našich snech pamatujeme z dávných dnů a již minulých časů. Zvířata jsou šťastná a spokojená až na jednu maličkost: všechna postrádají někoho velmi zvláštního, někoho koho opustila. Hrají si a běhají spolu, ale přijde den kdy se jedno náhle zastaví a hledí do dálky. Jeho jasné oči pátravě pozorují, netrpělivé tělo se začíná chvět. Náhle vyběhne ze skupinky zvířat, letí přes zelené louky, rychleji a rychleji. Až se nakonec ty a tvůj kamarád sejdete v nesmírné radosti. Déšť šťastných polibků pokrývá tvou tvář, tvé ruce opět hladí milovanou hlavičku, znovu hledíš do těch přenádherných důvěřivých očí, jež nadlouho zmizely z tvého života, ale nikdy z tvého srdce. A přes Duhový most půjdete spolu a nikdy se už nerozejdete.





Zdroj: Internet







14 komentářů:

  1. Janko znám, bulím u toho a vzpomínám na Kumíka. Lenka

    OdpovědětVymazat
  2. Janko,moc hezky jsi to zde napsala.

    OdpovědětVymazat
  3. Taky tuhle pověst mám na blogu ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Mně se stala taková věc: byli jsme na dovolené v Kroměříži a přišli jsme z města na ubytování, já koukám z okna ven, kde začalo pršet, taková letní přeháňka a udělala se krásná a poměrně veliká duha, vtom mi někdo volá na mobil a kamarádka mi oznámila, že zemřela naše starší společná známá, velmi oblíbená a moc hodná osůbka. Hned jsem si řekla, že to je most pro její duši rovnou do nebe.Jak často si na to vzpomenu!
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To až neskutečná příhoda. Ale kdoví, je něco těžko vysvětlitelného mezi nebem a zemí.

      Vymazat
  5. Nejmilejší Janko, neznal jsem toto přísloví, které mi připadá krásné, i když se vztahuje k bolestné události, jakou je ztráta jednoho z našich milovaných rodinných mazlíčků.
    Ale je to velmi krásné a představa, že je jednou budu moci znovu obejmout, je povzbudivá
    Ciao Susanna

    OdpovědětVymazat

Co mě zaujalo

Většinou jdu docela rázným tempem a zamyšlena na autobus, abych přišla včas. Stejně tak i do obchodu na každodenní nákup. Trasa je stále ste...