neděle 5. března 2023

Ze zahrádky

 Mám ráda světlo, teplo, sluníčko. Nemám ráda zimu. Nemyslím jako roční období, ale chlad, mráz a tak nějak vlezlo. Minulé dny jsem se sluníčka na chvíli dočkala, ale nyní u nás převládá opět zataženo, teplota stále kolem nuly a fouká severák. Brrrr....

I když je tedy počasí spíše zimní a ne předjarní, zahrádka se probouzí. Už naplno kvetou sněženky, talovíny a přidávají se petrklíče.


Velkou radost mně dělá i plnokvětá sněženka, 
jejíž cibulku jsem jednou dostala od jedné blogové kamarádky.


 I čemeřice se snaží, i když já ji mám ve stínu, 
takže půda kolem ní je stále zmrzlá.


Předpokládala jsem, že obě rostlinky jsou stejné, 
ale nyní vidím, že každá má trochu jiný květ.


I ta tmavá se snaží.
A nyní doslova vytahuji očima rašící krokusy. A zjistila jsem, že stejně tak, jak píše Vendy, mám i já místo krokusů čistě žlutých, žlutě žíhané.




Sem tam se už také snaží a vykukují modré ladoňky a na naší druhé zahradě u lesa i jaterníky.


Že by už opravdu konečně jaro????

22 komentářů:

  1. Krásně ti to kvete Jani. Moc se mi líbí žluté krokusy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reny, díky. Stále čekám, až vykouknou ještě další .Měly by být i jiné barvičky. Ale je stále moc chladno.

      Vymazat
  2. Plnokvětou sněženku jsem si přivezla taky v jednom cibulkovém vydání z chaty. A předloni jsem zjistila, že na louce k cestě do lesa jsou asi tři trsíky po pár cibulkách, takže když jsem šla z práce, vyryla jsem si je a teď už mám docela pěkný trs. Ty krokusy mi jsou záhadou. To samé když mi kvetou ty velkokvěté modrobílé pruhované, u některých se vnitřní tři okvětní lístky vybarví celé do modrofialova. Bez proužků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plná, plnokvětá sněženka i v přírodě??? To slyším poprvé. Je to vůbec možné??? Na barvu ostatních krokusů zatím čekám až vykouknou. Něco jsem si nakoupila loni na Floře v OL, ale já vždycky zapomenu, co to přesně bylo.

      Vymazat
    2. Ony jsou na kraji té louky zahrádky, takže mohla nějak z nějaké utéct. Semínka sněženek jsou sladká a velmi chutnají mravencům a ti je roznášejí po okolí. Případně je mohou roznést i krtci při svém podzemním toulání. Mě letos už ve velkém kvetou krokusy které jsem si objednala předloni po pár cibulkách takže se dá čekat, že za rok dva už některé půjdou i do trávníku.

      Vymazat
  3. A u nás akorát tak vánice, sem tam lístek, ale na květy si ještě počkáme. Taky už se těším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už aby to bylo. Sice s prací na zahradě se nezastavím až do podzimu, ale to vůbec nevadí. Ať už je teplo, světlo a hned bude lepší nálada.

      Vymazat
  4. Jani, krásné jarní kytičky. Potěšila jsem se, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, že jsem ti mohla udělat radost.

      Vymazat
  5. Se ven preciosas tus flores, se ve que ya está llegando la primavera. Besos.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kéž bys měla pravdu a jaro opravdu už přišlo.

      Vymazat
  6. Hmm, tak u vás to na zahrádce už doslova barvami hýří :-). U nás ne! Jen bílé sněženky a lehce narůžovělá čemeřice a ta se krčí stále při zemi.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kytičky na zahrádce se snaží, ale počasí tomu neodpovídá. je chladno, fouká studený ostrý vítr.

      Vymazat
  7. Milá Janko, zimu mám moc ráda, ale ve skutečnosti je posloupnost všech čtyř ročních období nádherná! A v každém případě je to stejné i tady: zima, severní vítr, kropení sněhu na horách a pak něžné výhonky, kvítky, drahokamy a zpívající ptáčci.
    Vaše zahrada již dává krásné barevné květiny.
    Ciao Susanna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ty kytičky doslova vytahuji očima a stále je chodím do zahrady obdivovat.

      Vymazat
  8. Milá Janičko. Krásně Ti to kvete a hezky jsi kvítečka nafotila. Děkuji za návštěvu mého blogu. Přeji Ti krásné dny. Přidám si Tě do přátel, nevadí?

    OdpovědětVymazat
  9. Tolik nádherných kytiček.Na Moravě jaro klepe na dveře. J8 se snad jara nedočkám.Už několikátý den prší a prší a je silný vítr ☻
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak u nás je dnes mimořádně krásně a teplo. Samozřejmě, že jsem na zahradě. Ale myslím, že to dlouho nevydrží a zítra začne pršet.

      Vymazat
  10. Zase chyba-musím napsat jméno Eva H.

    OdpovědětVymazat
  11. There are no snowdrops in my garden, Janka. Snow lies everywhere. beautiful pictures! Hugs!
    Nadezda
    https://northern-garden.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  12. Tak u nás naštěstí není po sněhu ani památky a začíná krásné předjaří.

    OdpovědětVymazat

Co mě zaujalo

Většinou jdu docela rázným tempem a zamyšlena na autobus, abych přišla včas. Stejně tak i do obchodu na každodenní nákup. Trasa je stále ste...