středa 14. září 2022

Jako kdyby se domluvily

 Kdo? No přece moje orchidejky.

Nejsem žádnou odbornicí na jejich pěstování. Mám 4 květináčky a zatím se mi daří je držet při životě. Snažím se dodržet pravidla jejich pěstování, ošetřování a zalévání a ony mě odměňují pravidelným kvetením. Není to sice mockrát do roka a také květy jsou jen na jednom stonku. Ale i tak mi dělají velkou radost.

Tato orchidej je u mě nejdéle a kvete pravidelně.


I když to tak na fotce nevypadá, tak tato orchidej má velmi malé květy,

doslova mini a jejich květenství vydrží neskutečně dlouho.

A nyní, jakoby se opravdu všechny rostliny domluvily, 

tak přestaly kvést. a založily na nové rostliny


Ne, že bych netoužila po nových rostlinkách, ale květenství by mi bylo milejší..

Dočetla jsem se, že nové výhonky se nazývají keiky a nejčastěji vyrůstají na stonku po odkvetlých květech nebo z bočního výhonku.  A tak musím počkat, až budou mít tyto nové výhonky dostatečně vyvinuté listy a alespoň 6 kořínků a potom je můžu oddělit a vysadit do nového květináčku.  

Ale já bych přece jen raději květy

Nevíte náhodou, kde dělám chybu???.


16 komentářů:

  1. Já Ti tedy neporadím :-). Mám dvě orchideje . Odkvetou a hned vyhodí další stvol na květ. V podstatě velkou péči jim lnedávám. Kdysi jsem je dle nějakého návodu nořila do vody, teď je normálně občas zaleju. Sama se divím, že tak stále kvetou.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak je to asi nejlepší. Velká péče asi škodí.

      Vymazat
  2. Mě to neudělaly nikdy. Chybu neděláš, je to v přirozenosti těch orchidejí. Možná je to proto, že dosáhly určitého věku a teď mají potřebu se rozmnožit.

    OdpovědětVymazat
  3. Janko, ani jí neporadím. Několik jich sice doma mám, některé i kvetou, ale občas zajdou a jdu koupit nové. Moc se mi jejich květy líbí, pokud vykvetou, kvetou docela dlouho. Momentálně kvete jedna. Měj se, pá 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já orchideje vždy dostávám k nějakému svátku nebo narozeninám. Sama si je nekupuji, protože kytiček mám doma "hafo" a není už na ně místo.

      Vymazat
  4. Ahoj Jani, já mám orchideje doma jen dvě a kvetou skoro pořád vždy s malou přestávkou. Moc se o ně nestarám a kvetou, nechápu to. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Che brava nel curare i fiori! Orchidee molto belle

    OdpovědětVymazat
  6. Janko, a třeba chtějí, aby sis je rozmnožila a měla z nich ještě větší radost .-) Květy mají krásné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je sice krásné, ale já už mám kytek plný dům a nevím, kam s nimi.

      Vymazat
  7. Bylo období, kdy se mým orchidekám dařilo. Ale to je fuč. Ty tvoje jsou nádherné Jani.

    OdpovědětVymazat

Zahradnictví v obýváku

 Tedy ne přímo v obýváku, který denně obýváme, ale v podkroví našeho pididomečku. Máme tam jednu velkou místnost, která slouží na posezení p...