pondělí 24. ledna 2022

Kočičí řeč

 Od té doby, co bydlíme v domečku se zahradou,

 a to už je více jak dvacet let, nám dělají společnost naše kočičky.

Některé se u nás narodily a některé si nás samy vybraly. Prožíváme s nimi radosti, ale i smutné chvilky. Tak jsme si na jejich přítomnost zvykli, tolik nám obohatily náš život. Samozřejmě nejdříve jsme se museli naučit jim porozumět. Porozumět jejich pocitům, postojům, chování i způsobu komunikace. Každé "mňoukání" vyjadřuje něco jiného. Hlad, nudu, výzvu, strach, bolest.....

Ale nejenom mňoukání. Daleko zajímavější je mimika a řeč těla kočky. A protože vím, že mnozí z vás máte také doma kočičího miláčka, určitě nebude problém určit z následujících obrázků, co chce kočka tak asi právě říci.

Obrázek č.1


Obrázek č.2


Obrázek č.3


Obrázek č.4


Obrázek č.5


Obrázek č.6



A zde je malá nápověda.
Jde jen o to, přiřadit správné písmenko k obrázku.

a/ Dej si pozor, mám na tebe zlost!
b/ Máš pro mě něco dobrého?
c/ Jsem spokojená, daří se mi dobře.
d/ Mám strach.
e/ Nech mě na pokoji, nechci s tebou nic mít.
f/ Co se děje? Je něco nového? 



Zdroj foto: Kotě v domě






10 komentářů:

  1. 1c, 4a, 5e ale ty mohou být i 4e a 5a, 6b, 3f, 2d. Všechny kočky které předcházeli naším posledním kocourům, tak ty se ani nějak moc neprojevovaly. Ale ty dva poslední, maiňáci a obzvlášť Baldrick, ten je šíleně ukecanej, jsou na komunikaci experti. Jutýsek spíš gesty, ale Baldrick mňoukáním. U něj víš hned co chce....a obzvlášť když ti nadává! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, každá kočka je neopakovatelná. Každá má jinou povahu. Každá je osobnost.

      Vymazat
    2. Mainky to jsou mimozemšťani. Ono se jim kvůli povaze říká kočkopes. To na Baldricka sedí přesně. Jutys je od mala rezervovaný a bojavý. Ale je to tím v jak různých podmínkách vyrůstali. Baldrick od malička s lidmi v posteli, v pokoji, hrály sis ním děti, Jutys sice taky v chovné stanici, ale od lidí separovaný s ostatními koťaty, bez kontaktu.

      Vymazat
  2. Jani, já kočku nemám, ale docela jsem to uhodla. U nás vedou spíš psí, brácha má chovnou stanici kokršpanělů a syn s přítelkyní pejska Kumíka, u vnuček jsou v rodinách taky psí. Ale moje kamarádka je velká milovnice koček, stará se i o opuštěné, podporuje útulky apod. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Syn má kocourka Pepu. Zatím je to ještě hravé kotě, je takový milý. Teď jsem si uvědomila, že jsem ho ještě neslyšela mňoukat. :-)
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Měla jsem 15 let kocourka a dodnes mi chybí. Byl to nejhodnější tvoreček na celém světě. Přeji moc radosti s chlupáčky.

    OdpovědětVymazat

Háčkované slepičky

Co by to byly za Velikonoce jen s vajíčky a zajíčky. I slepičky nesmí chybět. Sice nemám žádný nový vzor, ale tyto slepičky, do kterých se d...