pondělí 4. ledna 2021

Chuť na bramborové placky

 O Vánocích jsme nijak nehodovali.

 Nebyly návštěvy, a tak nebylo třeba speciálně vyvářet. Samozřejmě, že jsem napekla několik druhů cukroví. To musí být, pro vůni při pečení, pro atmosféru Vánoc a vůbec, já mám sladké moc ráda. 

Vařila jsem pouze tradiční jídla - smaženého kapra, bramborový salát, řízky.....Žádné husy, kačeny, zelí, knedlíky se nekonaly. Dokonce jsem musela manžela přemlouvat, aby si vzal na Silvestra obložený chlebíček. Nějak neměl chuť. Zato dneska ji dostal. A to na bramborové placky z vařených brambor. To jsou jeho oblíbené. Já mu pouze uvařím brambory a potom je to už jeho věc. Zpracuje si těsto, já mu do něj nakrájím škvarečky a kousky uzeného.

Udělá si placičky, které potom smaží zásadně na vlastnoručně vyškvařeném sádle.



                                             A trochu zeleninky k tomu a může hodovat.


Pokud máte placky rádi, klidně si nabídněte!!!




19 komentářů:

  1. Ahoj Jani, zdravím tě v novém roce a přeji hlavně zdraví a co nejvíc radostných dnů :-)S plackami mi děláš velké chutě :-)) Určitě některý den budou i u nás.
    Chválím vánoční cukroví :-)Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, od tebe pochvala obzvlášť těší. Děkujíííí!!!

      Vymazat
  2. Спасибо, Яна! У вас так вкусно дома!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to u nás vypadá, když manžela honí mlsná. A on na sladké moc není, a tak vymýšlí.

      Vymazat
  3. No ty mi dáváš! Před vánoci, když se furt matlám s těstama a krémama, musím mít doma ještě jednu přísadu, a to vepřový koleno, ať už uzený nebo normální. To si upeču a při pečení a mazání cukroví ujídám, abych srovnala to sladké slaným. A bramborový placky občas udělám, když tu zbudou vařené brambory.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo. To chce proti chuť. Také to tak někdy mám. Jenže nyní už nemůžu střídat sladké a maso. Opotřebovaný žaludek se začíná ozývat.

      Vymazat
  4. Jani, placky jsou výborné jídlo v každém období roku. Spíš mě překvapuje, že i u vás se říká "placky", u nás běžně, ne jinak, ale jak jsem poznala, v jiných krajích to má své názvy. Ale dobrý placek = základ a ty tvoje vypadají báječně. Stejně jako cukroví, máš ho krásné a kdo ti pomáhal? U nás část cukroví dělal přítel a jak se na to těšil! Jak nakoupil suroviny a pečlivě studoval recepty. To je taky dobrý poznatek. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, cukroví peču zásadně sama. Pěkně v klidu. Jeden den si nadělám těsta, druhý den peču a další dny podle nálady a času dozdobuji. Mám ráda tu vánoční pečící atmosféru, když voní celý byt.A bramborové placky děláme jednak ze syrových a nebo i uvařených brambor. Já upřednostňuji ty ze syrových brambor a říkáme jim bramboráky.

      Vymazat
  5. Já raději bramboráky, ty miluju. I když tyhle placky nevypadají špatně...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám také raději bramboráky a manžel zase placky z uvařených brambor. A tak si je musí udělat sám. Dají více práce.

      Vymazat
  6. Milá Janko, abych viděl všechny ty dobroty, které mi slzí v ústech: kolik vynikajících příprav jsi udělal! Děkuji za návštěvu mého blogu. Ve skutečnosti i zde jsou růže v prosinci opravdu vzácné, takže je spolu s jmelím beru jako dobré znamení pro nový rok, který začal, a doufám, že je opravdu lepší než ten minulý.
    A přeji vám a lidem, které máte rádi, klid, zdraví a prosperitu.
    Brzy se uvidíme Ciao Susanna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Susanne, moc krásně jsi to napsala. Tvoje růže jsem moc obdivovala, protože růže mám moc ráda a také je mám na zahrádce. Nyní ovšem spí zimním spánkem. Tak snad se na jaře probudí.

      Vymazat
  7. Dnes mám celé odpoledne chuť na nějaké bramborové placky, které jsem viděla u někoho na blogu a teď mám chuť ještě vetší. Teda, co mi to děláte??? Jani, ty placky vypadají báječně a manžel je šikovný.
    Přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na placky ano. To je jeho zamilované jídlo.Je na ně zvyklý z dětství.

      Vymazat
  8. Tak to bych si dala hned, vůbec bych se nenechala pobízet a určitě by se mi dělaly boule za ušima ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  9. Já bych si dala hned, už o nich pár dnů také přemýšlím. Když vidím bramborové placky, tak si vždycky vzpomenu na moji babičku, která je pekla na železném tálu na sporáku. Dělaly se na nich puchýře a byly móóóc dobré.

    OdpovědětVymazat
  10. To je moje gusto-hned bych seděla první u stolu ☺ Já se dnes chystám na bramboráky.Ale ty placky na sporáku(sypané mákem)jsem jako děcko neměla ráda ☻
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
  11. Ale smakowite zdjęcia u Ciebie.
    Pozdrawiam :)

    OdpovědětVymazat
  12. Cukrovíčko máš krásně nazdobené, ale ty placky, ty bych si dala hned! Mňam!

    OdpovědětVymazat

Zahradnictví v obýváku

 Tedy ne přímo v obýváku, který denně obýváme, ale v podkroví našeho pididomečku. Máme tam jednu velkou místnost, která slouží na posezení p...